080530

Telefontiden började kl 8.15 så jag började ringa då. 8.30 fick jag tag på en BM som tog uppgifter och sedan skulle en läkare ringa upp. Precis när vi kom in på dagis ringde hon och jodå, samma läkare som igår (den knasiga av dom). Hon berättade återigen om sina siffror och bla bla bla men jag sa at det spelar ingen roll, jag är orolig ändå. Hon skulle prata med en BM och 10 min senare ringde BM upp, tid för CTG kl 10.15.

Ctg såg ut och kändes bättre idag, h*n rörde sig lite mer tyckte jag. Sedan fick jag vänta på läkaren och blev glad när det visade sej att jag inte skulle till hon siffer-tanten utan till en annan. Hon gick noggrannt igenom vad som hänt, frågade om gårdagen och höll med om att det blev jättefel och så sa jag att det kändes som att ena läkaren igår bara tittade på bebisen och den andra bara på siffrorna och att jag trots allt gjorde detta 4ggr tidigare och vet hur det brukar vara att ha en bebis i magen. Hon höll med om rubbet. Det var lite väl konstigt tyckte hon att gå från att vara inskriven till att ha nästa kontroll först om en hel vecka.

Sedan kikade hon med UL. Bebisen har svängt om och ligger nu i halvt tvärläge med sin rygg på min högra sida. Hon puffade och försökte väcka bebisen men precis som igår låg den helt stilla.

CTG såg ändå bra ut och jag kände mig ändå lugnare så vi kom överrens om att jag ska tillbaka för ny CTG+UL på måndag och sedan blodprov, CTG+UL på torsdag.

På det stora taget känner jag mig lugnare nu även om bebisen rör sig ungefär lika lite. jag vill egentligen att de ska plocka ut den NU men jag vet att det inte kommer hända, såpass bra har h*n det därinne. ja det var väl det, jag fortsätter ha koll "inåt" och kommer inte dra mig en sekund för att åka in och kräva ctg i helgen.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0